V našem dalším návodu tu máme postup, jak napsat nový článek či krátkou zprávu a jak vypadá přehled všech článků a jejich administrace.
Nejdříve se přihlásíme do svého účtu. Pokud jsme přihlášeni, máme téměř nespočet možností, jak se dostat k administraci článků a zpráv. Například přes rozbalovací menu u svého profilu či z profilu firmy klepnutím na klíč v nabídce Články nebo přímo ze sekce Odborné články, Krátké zprávy nebo Články pro firmy. Navíc můžeme postupovat i přes výpis článků, které jsou ve vaší správě.
Pokaždé se tak dostaneme k důležitému tlačítku Přidat článek nebo Přidat zprávu.
Pokud na něj klepneme, tak se nám otevře jednoduchý editor zpráv a my si nyní můžeme projít jeho jednotlivá pole. Každé pole je doplněno vysvětlivkami a je zcela intuitivní, stejně jako celý náš systém.
Klepnutím na tlačítko si vybereme obrázek k článku (nejlépe o rozměrech 1200×630 pixelů, použije se výpisu článků), vyplníme název článku, krátký popis využívající se na sociálních sítích a úvod do článku, kde shrneme, čím se chceme v článku zabývat nebo v čem tkví jeho přínos, přičemž zároveň je nahoře i tlačítko pro jeho uložení (na obrázku níže zvýrazněno zeleně). To použijeme, až bude článek hotový, nebo pokud budeme chtít práci přerušit a vrátit se k němu později.
Dále se dostáváme k textovému poli, kde zadáme text a obrázky, tzn. tělo článku. Zároveň editor umožňuje zvýrazňovat text nadpisů, přidávat hypertext, odrážky a podobně. Stačí označit požadovaný úsek a zobrazí se nabídka úprav.
Dále je možné přidat obrázky jednoduchým přetažením z otevřené složky do tohoto textového pole:
Ve spodní části nalezneme několik okének. V zásadě se stačí řídit připojenou nápovědou. Vložíme případné logo a odkazy na více informací či zdrojů textů a obrázků. Úplně ve spodní části je potom možnost vypnout či zapnout komentáře či jejich zobrazení. Implicitně jsou tyto možnosti zaškrtnuty.
Pokud máme článek připravený, můžeme se přesunout na boční sloupec. V něm vybereme všechny rubriky – obory, kterých se článek dotýká, a je pro ně relevantní. Bude se při filtrování článků zobrazovat ve výpisu právě takto vybraných a filtrovaných rubrik.
Dále je velmi důležitá položka Stav publikace. Pokud je zvolena možnost Koncept (tato možnost je zvolena implicitně), je váš dokument uložen do stavu, ve kterém se k němu můžete jako autor opakovaně vracet. Takto rozpracovaný článek můžete kdykoliv dále editovat a najdete ho v administraci článků. Takový článek je potom označen podle stavu, v němž se právě nachází.
Pokud před uložením změníte stav na Připraveno k revizi článek není okamžitě vydán, ale automaticky se odešle ke schválení redakčnímu týmu Václava Urbánka. Projde následně hodnocením obsahu: zda-li článek není v rozporu s etickým kodexem či jakkoli jinak závadný či zavádějící. Dále případnou opravou obrázků, pokud by byly nekvalitní či dříve někde publikované – používáme vlastní databázi. Zvýrazníme klíčové texty, opravujeme gramatické chyby a stylově celý článek upravíme pro co nejpříjemnější estetický „look“ a atraktivitu. Pokud se na článku takto pracuje, bude ve stavu Čeká na změny.
Po dokončení tohoto procesu je článek ve stavu Připraveno k publikaci a čeká, až bude představen veřejnosti. Datum vydání se různí a záleží na tom, zda v poli Datum vydání vyberete konkrétní údaj v kalendáři tak, aby se čas vydání sladil například s kampaní firmy v jiných médiích nebo se začátkem akce, sezónností článku a podobně. Pokud žádné datum nevyberete, bude článek vydán podle pořadí, ve kterém se zařadil do seznamu čekajících článků.
Poslední položkou na obrázku níže je možnost propojení s firmou. Pokud jste přihlášeni a přiřazeni ke konkrétní firmě, bude tato volba automaticky vybrána a článek se přiřazuje k vaší firmě – v odkazech pod článkem se objeví adresy firmy, logo a podobně. Zároveň i v přehledu nebo při jejím vyhledávání na stránkách firmy budou takovéto články automaticky vypsány. Pokud tedy takovýto článek píšete a zveřejňujete za konkrétní firmu, vyberte ji.
Poslední položkou je výběr komerčního zaměření článku. Krátké zprávy – typicky informace o novinkách ve firmě a podobně, jsou pro registrované zdarma. U článků záleží na jejich obsahu.
Pokud je článek všeobecně zaměřený, vzdělávací a přínosný pro informování odborné či laické veřejnosti, je takový článek zdarma. Například „Jak správně větrat, umývat sklo, udržovat fólie nebo pergoly“ či „Co je to Heat Soak Test“. Pokud článek naopak cíleně propaguje konkrétní komerční produkt, systémové řešení firmy a podobně, jde o komerční článek. Takovýto článek je zpoplatněn dle ceníku inzerce, který naleznete ve svém profilu v sekci „Ke stažení“ nebo na vyžádání u našeho obchodního oddělení.
Stavy vašich článků jsou reprezentovány v administraci následujícími barevně odlišenými značkami:
Nyní už můžeme klepnout na Uložit a následně kontrolovat rostoucí statistiky návštěvnosti a dosahu vašeho článku dostupné u každého náhledu.
Těšíme se na vaše články!
— tým PlanetaOken.cz
Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními!
Kam dál?
Poslední z diskusí
- Demontáž okeního křídla 0
- Půjčky, které jsou rychlé a pohodlné 0
- Otevření starého okna - vysypané kování 0
- Tepelná izolace hliníkových dveří 5
- Okna nebo už fasáda? 5
- Hliníkový plot - neznáte dodavatele ? 8
- Německé profily vyráběné v Polsku? 8
- Styl zimní zahrady 5
- Pergola dřevěná nebo hliníková? 14
- Renovace zimní zahrady 19
- špaletová okna - výměna komplet nebo jen skla? 0
- Venkovní rolety + další stinění? 10
Názory k článku (jeden komentář)
Táta pracuje v jedný firmě. Včera se mě ptal jak napsat hashtag. Trochu jsem se zarazil. Nikdy se mě snad na nic podobného nezeptal. Vždy totiž všechno řeší radši sám a nechce od nikoho pomoc. Je trošku tvrdohlavý. Poradil jsem mu stránku https://napovime.cz/…sat-hashtag/ Vše je tam napsáno stručně a jasně. Určitě mu to pomůže.